Er komen veel vragen binnen over de Klimopgroep of over de werking van het leden-dashboard.

Gebruik de onderstaande chatfunctie om je vragen te laten beantwoorden. Onze chat-robot staat voor je klaar!

1. Algemeen

Hoe pas ik mijn gegevens aan?

Op je dashboard kun drukken op ‘Mijn profiel’. Je wordt doorgestuurd naar je profielpagina.Klik rechts bovenin op het tandwieltje en kies ‘Bewerk profiel’.

Alle mogelijk velden worden zichtbaar en je kunt de gegevens aanpassen. Als je klaar bent druk je onderaan op ‘Opslaan’.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

Je gebruikersnaam is gekoppeld aan je mailadres. Je kunt dus ook in die plaats je mailadres invullen.

Heb je meerdere accounts op 1 mailadres? Dan zul je moeten inloggen met de gebruikersnaam.
Tip: kijk eens in je mail, vaak in oudere mails staat de gebruikersnaam vermeld.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

In het inlogscherm kun je op de knop ‘Wachtwoord vergeten’ drukken. Vul je mailadres of gebruikersnaam in en je ontvangt in je mail een link om je wachtwoord te resetten en een nieuwe aan te maken.

Mocht de link niet optimaal werken, refresh (herlaad) dan meerdere malen de pagina. Mocht het dan nog niet werken, neem dan contact op met de webmaster via de contactpagina. Vermeld hierbij je gebruikersnaam.

Ik ga naar een andere speltak, hoe pas ik dat aan?

Het systeem verwerkt automatisch binnen 5 weken na het ‘overvaren’ (naar een andere speltak gaan) je nieuwe speltak. Mocht dit niet gebeurd zijn, stuur dan een bericht aan de webmaster via het contactformulier op de contactpagina.

Vanaf de zeeverkenners is het verplicht om een eigen account te hebben, en komen de zogenoemde ‘ouder-accounts’ te vervallen.

Ik heb een opmerking of tip of compliment over de website, waar kan ik die kwijt?

Gebruik op de contactpagina het contactformulier en stuur een bericht aan de webmaster. Hij/zij zal zo snel mogelijk contact opnemen.

Ik kan niet inloggen

Er zijn meerdere redenen waarom je niet kan inloggen. We sommen ze even op met mogelijke oplossingen.

  • Ik weet niet wat mijn gebruikersnaam is
    -> Zie ‘Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten’.
  • Ik weet mijn wachtwoord niet meer
    -> Zie ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’.
  • Waar kan ik inloggen?
    -> Op Klimopgroep.nl/dashboard/
  • Het systeem zegt dat ik al ingelogd ben, maar dat is niet zo.
    -> Je webbrowser is een beetje in de war. Verwijder de cookies en probeer het opnieuw.
  • Ik weet niet of ik al een account heb.
    -> Dat is makkelijk te achterhalen. Vraag een nieuw wachtwoord aan via het systeem, als het systeem je e-mailadres niet herkend zul je een nieuw account moeten aanmaken.
  • Ik krijg een foutmelding.
    -> Maak een screenshot of kopieer de foutmelding. Mail deze naar de webmaster via het contactformulier.
Ik ontvang nog niet de Klimopgroep nieuwsbrief (Klimupdate!), waar meld ik mij aan?

Door in te loggen op je dashboard, vindt je daar een aanmeld formulier. Vul het gewenste mailadres in en je bent automatisch aangemeld.

De Klimupdate! nieuwsbrief wordt eens in de twee maanden verzonden. Oude Klimupdate!’s vind je onder het kopje ‘Leden informatie’.

Waar vind ik belangrijke informatie over de vereniging?

Informatie wat van belang is voor alle leden van Scouting Klimopgroep vind je onder het kopje ‘Leden informatie’. Hier kunt documenten vinden over contributie, PGF formulieren, bestuur contact informatie etc.

Mis je documenten, neem dan contact op met het bestuur. [email protected] of gebruik de contactpagina.

Wat is mijn ‘Dashboard’?

Het dashboard is de startpagina op het moment dat je ingelogd bent op de Klimopgroep website. Op deze pagina vind je een overzicht met toekomstige activiteiten, speltak documenten, algemene informatie, laatste foto’s en andere belangrijke info.

Het dashboard is ook vanaf je mobiel te bekijken in een versimpelde vorm. Ga dan naar klimopgroep.nl/m/

2. Registreren

Hoe registreer ik een account?

Een account registreren gaat simpel via de website van Klimopgroep.nl. Zorg dat je bent uitgelogd. Links bovenaan, onder het kopje Login/Registreer kun je je registeren. Om je te kunnen registreren heb je een registratiecode nodig. Deze krijg je van de leiding.

Hoe kies ik mijn speltak

Ik ben ouder van meerdere kinderen, hoe moet ik mij registreren?

 

Het is de bedoeling dat elk lid een eigen account heeft, ook de jongste onder ons. Zie het schema hieronder om de juiste keuze te maken.
Hoe kies ik mijn speltak

Waar vind ik de registratiecode?

De registratiecode kun je vinden bovenaan de website-registratie-handleiding. Deze ontvang je van de leiding of kun je daar aanvragen.

Waarom moet ik persoonsgegevens invullen?

De gegevens waarmee je je registreert, en die je later toevoegt aan je profielpagina worden gebruikt voor aanmeldingen bij activiteiten. We gaan zorgvuldig om met de gegevens en zullen deze alleen voor eigen gebruik toepassen.

3. Activiteiten

Als ik mij aanmeld voor een activiteit, is bijna alles al ingevuld. Hoe kan dat?

Het systeem herkent dat jij als ingelogde gebruiker je aanmeld voor een activiteit. Je gegevens uit je profiel worden automatisch ingevuld, dit scheelt een hoop tijd.

Je kan ten alle tijden je gegevens aanpassen tijdens het aanmelden voor een activiteit, dit veranderd dan ook mee in je profiel.

De betaling is niet gelukt

Je kunt de iDeal betaling van een activiteit hervatten door naar ‘Mijn aanmeldingen’ te gaan onder het kopje ‘Activiteiten’.

Hoe meld ik mij aan voor een activiteit?

Om je te kunnen aanmelden heb je een account nodig om in te loggen.

Speltak-activiteiten en groepsactiviteiten waarvoor een aanmelding verplicht is, zijn te vinden onder het kopje ‘Activiteiten’ en dan de juiste categorie.

Kies de juiste activiteit door er op te klikken. Onderaan de activiteit informatie kun je gegevens aanpassen of invullen. Druk daarna op aanmelden. Je ontvangt een bevestiging in je mailbox.

Ik wil meerdere personen aanmelden met 1 account, hoe doe ik dat?

Ben u ouder van meerdere kinderen op Scouting Klimopgroep? Dan kunt u basis van onderstaande plaatje een keuze maken.

Hoe kies ik mijn speltak

 

Het is de bedoeling dat elk kind/lid zich met een eigen account aanmeld.

Ik wil mijn aanmelding annuleren

Je kunt na het inloggen naar ‘Mijn aanmeldingen’ gaan te vinden onder ‘Activiteiten’. Daar kun je je aanmelding annuleren.

Is er al een betaling verricht, neem dan contact op met de organisatie. Het is niet altijd mogelijk om geld terug te krijgen.

Waar kan ik mijn aanmeldingen zien?

Onder het kopje ‘Activiteiten’ druk je op ‘Mijn aanmeldingen’. Hier vind je een overzicht van al je aanmeldingen voor activiteiten. Activiteiten die nog niet zijn verlopen, kun je nog annuleren, mits de beheerder dat heeft geactiveerd.

 

 

4. Speltak informatie

Hoe kan ik brieven bekijken en downloaden?

Door op de juiste map/document te drukken, wordt er een document-viewer gestart. Via deze manier kunt makkelijk online de documenten bekijken.

Door rechts bovenin het document op het opslaan-icoontje te drukken kunt het document downloaden op uw computer.

Waar vind ik brieven van mijn speltak?

Speltakken delen hun informatie per mail en per website.

Brieven en andere informatie documenten worden gedeeld onder het kopje ‘Documenten’ en dan de speltaknaam.

Hier vindt u brieven over activiteiten, planningen en kampen.

5. Media

Ik heb foto’s gemaakt, hoe plaats ik die op de website?

Als kaderlid of leidinglid kun je zelf je foto’s uploaden. Ga naar de fotopagina, en onderaan zie je een venster waarin je bestanden kunt uploaden. LET OP: Open eerst de map waarin de foto geplaatst moeten worden, upload daarna pas de foto’s.

Als ouder/verzorger kunt u altijd foto’s insturen, de webmaster plaatsen deze dan op de website. Mochten het meer dan 10 foto’s/bestanden zijn, vragen we u om de website Wetransfer.com te gebruiken. Het mailadres waar het naar gestuurd kan worden is: [email protected]

Waar kan ik foto’s bekijken?

De meeste foto’s zijn alleen zichtbaar als je bent ingelogd op de website. Onder het kopje ‘Media’ vindt je de foto’s gesorteerd per speltak en categorie.