Search

Plezier beleef je bij de Klimopgroep

Veel gestelde vragen

Er komen veel vragen binnen over de Klimopgroep of over de werking van het leden-dashboard.

Over SOL en Klimopgroep.nl

  1. Wat is SOL (Scouts Online)? SOL is het ledenadministratiesysteem van Scouting Nederland. De Klimopgroep gebruikt SOL voor administratieve doeleinden.
  2. Waarom koppelen Klimopgroep.nl en SOL? Door Klimopgroep.nl aan SOL te koppelen, verminderen we de administratieve last en voorkomen we fouten. Het helpt je ook om maar één wachtwoord te onthouden voor verschillende platforms.
  3. Is inloggen met SOL binnenkort verplicht op Klimopgroep.nl? Ja, binnenkort wordt inloggen met SOL gegevens de enige methode om toegang te krijgen tot je account op Klimopgroep.nl.

Account en Inlogproblemen

  1. Ik kan niet inloggen op Klimopgroep.nl met mijn SOL gegevens. Wat nu? Dit kan te maken hebben met verschillende e-mailadressen in SOL en op Klimopgroep.nl. Controleer eerst of beide e-mailadressen overeenkomen. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.
  2. Hoe geef ik toestemming voor het gebruik van mijn gegevens uit SOL op Klimopgroep.nl? Stap 1: Log eerst in op Scouts Online en keer daarna terug naar deze pagina. Stap 2: Eenmaal ingelogd, klik op de knop om ons toestemming te geven je account te synchroniseren met SOL.
  3. Hoe weet ik of ik een SOL-account heb? Alle Klimoppers zijn lid van Scouting Nederland en hebben een SOL-account. Als je lid bent, heb je er zeker een!
  4. Hoe activeer ik mijn SOL-account? Klik hier om je SOL-account te activeren. Als je niet zeker weet of je account al geactiveerd is, kun je deze link zonder problemen gebruiken.
  5. Ik ben mijn inloggegevens van SOL kwijt. Wat nu? Als je je wachtwoord voor je SOL-account bent vergeten, klik dan hier om het opnieuw in te stellen. Weet je je gebruikersnaam of e-mailadres voor je SOL-account niet meer? Neem dan contact op met de ledenadministratie.
  6. Ik ben mijn SOL wachtwoord vergeten. Wat nu? Geen probleem! Klik hier en voer je gebruikersnaam en e-mailadres in om een nieuw wachtwoord voor je SOL-account op te vragen. Als je je gebruikersnaam bent vergeten, kies dan voor “SOL-account aanvragen”. Als je na het resetten van je wachtwoord geen e-mail ontvangt, kan het zijn dat je al een tijdje niet hebt ingelogd. In dat geval, kies ook voor “SOL-account aanvragen”.
  7. Hoe vraag ik een nieuw SOL-account aan of reset ik mijn gebruikersnaam? Als je nog geen account hebt voor SOL of je bent je gebruikersnaam voor je SOL-account vergeten, vul dan de benodigde gegevens in op deze pagina. Je krijgt vervolgens een e-mail met instructies voor het instellen van je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is beschikbaar voor iedereen die een actief lid is van Scouting Nederland.
  8. Ik ben een ouder/verzorger en wil een SOL-account aanvragen voor mijn kind. Hoe doe ik dat? Als je een SOL-account wilt aanvragen voor je kind, vul dan in het formulier de gegevens van je kind in.
  9. Ik kom er niet uit, ik heb hulp nodig. Stuur een e-mail naar info@klimopgroep.nl met een duidelijke omschrijving van je probleem, en we helpen je zo snel mogelijk verder!

 

Overige FAQ

[faq]