Zoeken

Plezier beleef je bij de Klimopgroep

Download onze app!

Download onze app!

Blijf op de hoogte, bekijk de kalender en lees de laatste nieuwtjes!

Communiceren met onze leden proberen we zo goed mogelijk te doen. Download onze eigen app voor zowel Android als iOS.

App functies:

  • Overzicht aanmelden activiteiten
  • Opkomstplanningen bekijken
  • Afmelden voor opkomsten
  • Foto’s bekijken (kampen en opkomsten)
  • Activiteiten kalender bekijken
  • (Nieuws)berichten bekijken
  • Push-meldingen ontvangen bij activiteiten en berichten.
  • Bekijk de producten van de KlimopShop
  • Download de Scouting Nederland app en maak een account aan met je eigen (SOL)mailadres.

Aan de slag!

*klik op de stappen om informatie uit te vouwen

LEES DIT EERST:

Registreer in de app een account met hetzelfde mailadres als bij de inschrijving of Scouts Online.

Na registratie kun je inloggen in de app en is onze vereniging automatisch in de app gekoppeld.

In de app kun je niet inloggen met je SOL gegevens.

A. Kies voor 'Account aanmaken'
B. Vul hetzelfde mailadres in,
wat ook bij ons bekend is (Klimopgroep.nl & sol.scouting.nl

Kies de vereniging ‘Scouting Klimopgroep’. Vanaf nu kun je alle meldingen zien.

  1. Zet meldingen aan om belangrijke berichten te ontvangen.

     

  2. Je ziet automatisch berichten en mededelingen passend bij jouw speltak.

     

  3. Meld je af voor komende opkomsten via de app.

Kun je niet inloggen?

Controleer of je mailadres wel kloppend is bij het aanmaken van de app-account. Dit moet hetzelfde zijn als waarmee je inlogt sol.scouting.nl .

Let op: Je kunt niet inloggen met je SOL of Klimopgroep.nl gegevens. Je zult een apart app-account moeten aanmaken. Deze is wel automatisch gesynchroniseerd met ons systeem.

 

Toch hulp nodig?

Geen probleem, we kijken graag met je mee. Mail ons via info@klimopgroep.nl. Omschrijf duidelijk wat het probleem is en wat er tot nu toe al is geprobeerd.

Hulp met inloggen

De meest voorkomende inlogproblemen op een rijtje.
Lees je ze goed door? 99% kans dat jouw probleem hiermee opgelost wordt.

Ik krijg een foutmelding

Foutmelding? De onderstaande opties zijn aan de hand:

  • Optie 1: Witte pagina met een foutmelding? Scouts Online herkent je browser niet goed, dit kan tal van oorzaken hebben. Ga opieuw naar Klimopgroep.nl en log opnieuw in.
  • Optie 2: Jouw mailadres in Scouts Online (SOL) is mogelijk niet hetzelfde waarmee je bij de Klimopgroep bekend bent. Ons systeem herkent dus niet wie je bent. Wijzig je mailadres is SOL via de info@klimopgroep.nl naar hetzelfde mailadres als wat bij ons bekend staat.
  • Optie 3: Werken geen van beide opties?
    Probeer het even in een andere browser (Safari, Chrome, Edge, Firefox)

Krijg je een foutmelding? Bekijk dan de hulpvraag: ‘Ik krijg een foutmelding’.

  • Probeer eens los in te loggen bij sol.scouting.nl en kijk of het daar wel lukt.
  • Reset je wachtwoord van je SOL account.
  • Alle SOL inlog gegevens kwijt? Vraag ze opnieuw aan.
  • Check de overige ‘FAQ’ om je probleem op te lossen.

Inloggen met SOL echt onmogelijk? Log dan in met je (oude)klimop-inloggegevens.
Klik hiervoor op ‘Klik hier om in te loggen met je oude gegevens’.

Onze ledenadministratie gaat eerst je informatie verwerken en een Scouts Online (SOL) account voor je aanmaken. Dit duurt maximaal 48 uur.
Je ontvangt van de ledenadministratie een bevestiging per mail als dit gelukt is.
 
Daarna moet je eerst Scouts Online account activeren via: https://login.scouting.nl/user-account-request/form
 
Met dit Scouts Online (SOL) account kun je inloggen op onze website en app. De app kun je downloaden de Apple Appstore of Google Play.
 
Pas na het activeren van je Scouts online account, kun je inloggen op de website.
 
*Let op: In onze app, moet je eerst een account aanmaken met hetzelfde mailadres wat bij ons geregistreerd staat. Daarna wordt je automatisch gekoppeld aan onze vereniging.
 
Heb je hulp nodig? Neem contact met ons op!.

Klik hier (opent in een nieuw venster) om jouw SOL wachtwoord te resetten.

Weet je de gevraagde gegevens niet meer, ‘Activeer’ dan opnieuw je account volgens punt hierboven. Instructie staat verderop.

Klik hier (opent in een nieuw venster) om jouw SOL gegevens op te vragen.

Weet je de gevraagde gegevens niet meer, ‘Activeer’ dan opnieuw je account volgens punt hierboven. Instructie staat verderop.

Vraag je gebruikersnaam op via https://login.scouting.nl/account/new/ (opent in een nieuw venster).  Vul het volledige formulier in, in je mail ontvang je verdere gegevens.

Weet je niet met welk mailadres je ingeschreven staat? Neemt dan contact op met de ledenadministratie of webmaster, zij kunnen zien welk mailadres er bekend is in SOL.

Iedere Klimopper is lid van Scouting Nederland en heeft daarom een SOL account. Je hebt dus wel een SOL account.

Ben je net lid geworden bij de Klimopgroep? Vaak moet je je SOL account eerst nog activeren.

Klik hier (opent in een nieuw venster) om jouw SOL account te activeren.
Twijfel je of deze al geactiveerd is? Dan kun je gerust nogmaals deze link gebruiken, dat is niet erg.

Elk lid van Scouting Klimopgroep heeft een SOL account, deze moet vaak eerst nog geactiveerd worden.

SOL is het online ledenadministratie systeem vanuit Scouting Nederland. Onze vereniging gebruikt dit systeem voor de administratieve zaken.

Met jouw persoonlijke Scouts Online (SOL) inloggegvens kun je op verschillende Scouting websites inloggen.

Door eenzelfde inlog te gebruik bij meerdere platformen, hoef jij maar één wachtwoord te onthouden. Gebruik je SOL inlog bij o.a.:

  • Klimopgroep App
  • Scouting Nederland
  • Klimopgroep.nl


In SOL houden wij actueel gegevens bij, zoals in welk speltak je zit, welke extra functies je hebt en later mogelijk ook andere gegevens. Deze synchroniseren we met het leden-portaal (Klimopgroep.nl). Zo zie jij de juiste onderdelen en kun je je inschrijven voor kampen en activiteiten. Dat scheelt ons heel veel administratie en eventuele fouten. 

Ja, inloggen met je SOL gegevens is verplicht.

Controleer eerst welk mailadres gekoppeld is in SOL. Dit mailadres ontvangt ook mails vanuit ScoutingNL. Check daar je spam-inbox. Binnen 5 minuten moet je een authenticator code ontvangen, ontvang je deze echt niet? Log dan afzonderlijk in op sol.scouting.nl. Check of je nu wel een code ontvangt.
Nog steeds problemen? Kies dan voor: ‘Klik hier om in te loggen met je oude gegevens’.

Vervelend dat het niet lukt. Mail naar info@klimopgroep en omschrijf duidelijk wat het probleem is, een screenshot en pagina vermelding helpt ons erg. 

Voorbeeld probleem omschrijving:
Ik probeer in te loggen op mijn mobiele telefoon in de browser Google Chrome. Ik krijg de foutmelding ‘X’ en ik heb een screenshot als bijlage toegevoegd.

Nadat ik mijn SOL gebruikersnaam invoer op de Klimopgroep inlogpagina, wordt ik doorgestuurd naar een andere pagina waar een foutmelding op staat.

Ik heb al geprobeerd in te loggen op de computer en ook in een andere browser, maar dat helpt niet.